What It Means To Be A Responsible And Sustainable Brand

Nicholas Ind

Nicholas Ind er professor ved instituttet for økonomi og innovasjon på Høyskolen Kristiania.

De siste 30 årene har han forsket på og skrevet om internasjonal merkevarebygging. Som et resultat av det har han forfattet 11 bøker og en rekke fagartikler. Før hans professorat har han lang fartstid som konsulent i kommunikasjons og mediebransjen med Adidas, Greenpeace, Telenor, Mexx mm som nøkkelkunder.

 

What we should be doing is not consuming as much as we do. We ought to think about our level of consumption and changing our behavior in that regard. – Nicholas Ind

Nicholas er opprinnelig fra England og har levd de siste 20 årene i Norge. De siste 30 årene har han forsket på og skrevet om internasjonal merkevarebygging. Som et resultat av det har han forfattet 11 bøker og en rekke fagartikler. Før hans professorat har han lang fartstid som konsulent i kommunikasjons- og mediebransjen med store internationale merkevarer som nøkkelkunder.

For 20 år siden ble han medgrunnlegger av den internasjonale tenketanken Medinge Group. En tenketank med eksperter og visjonærer fra hele verden med formål om å påvirke virksomheten til å bli mer human og bevisst for å hjelpe menneskeheten til å komme videre og blomstre.

I podcasten kommer vi innom hvorfor det er så viktig å bygge bærekraftig tenking i kjernen av virksomheten, viktigheten av autentisk lederskap og det å skape skaper verdi for alle.

Vi stiller spørsmålene: Hvorfor og hvordan bli et ansvarlig og bærekraftig merkevare? Og hvordan kan vi som forbrukere bidra til endring?

Lytt til podkasten

Related Articles

Responses

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *